Monday, December 17, 2007

yang terbaik dari-Nya...yang buruk datangnya dari diri sendiri


‘ PULANGKAN RASA ITU ’

Kau datang memburu rasa
Rasa itu bukan milik sesiapa
Bukan juga dipaksa
Bukan juga di pinta

Kau, aku dan dia.
Insan kerdil yang tak punya apa
Miliki rasa yang berbeza
Hanya satu yang sama
Rasa LARA yang utuh di jiwa

Pada aku Cuma mimpimu
Pada aku Cuma anganmu
Pada aku sekadar ruang
Ruang ciptaan kita
Aku, kau dan dia..

Pulangkan rasa yang berbeza
Biar tulus setia melingkari jiwa
Pulangkan rasa yang sama
Agar terubat ratapan sendu tak berlagu
Dendangkan dia ratusan kata pujangga
Agar dia sentiasa miliki kau adanya

Pulangkan rasa itu…
Pada dia yang Satu
Bukan padaku
Sekadar lepasan rindu
Biar hangus menjadi debu
Biar terbang bersama angin bayu

Pulangkan rasa itu….
Kerna engkau bukan milikku

No comments: