Wednesday, May 30, 2007

Pertama

pertama...
aku mengenal beberapa huruf
aku belajar
mendail, menyebut, mengeja...pada asalnya aku boleh
mengenal huruf itu
pertama kalinya...
aku buta
mendail, menyebut, mengeja...aku buta melihat tapi sekarang?
pertama kalinya juga aku mula...
ketawa bersilih ganti
menangis bersilih ganti...kerna aku sudah bijak mendail,menyebut dan mengeja bijak kan aku!
pertama aku sedar
aku sudah mula berlari, melompat...menulis di lembaran ini,
pertama
aku sudah beberpa kali mendail nombor mu...aku hubungi, aku ketawa
aku akur menyebut baris-baris ayat yang sukar ku ungkapkan...aku sayang kamu, aku menangis
aku telah bisa mengeja..baris kata-katamu yang kadang0kadang menyeksakan jiwa ku...aku terpampan, menangis, ketawa...
aku buat pertama kalinya...
jatuh cinta!


maaf,
aku bukan yang pertama

2 comments:

Anonymous said...

menyentuh hati!nice!

mawar said...

siapa nih dasyat...rossi huhu!