Tuesday, July 22, 2008

kurnian terindah

Beberapa bulan lepas aku terlalu sibuk mengatur aktiviti harianku, aktiviti yang padat langsung membatas penulisanku...malam ini ku gagahi menulis diruangan blogku ini.
9 mei 2008,
tarikh yang bakal tersemat dalam kotak ingatanku buat selamanya...aku telah disahkan mengandung...debaran, keterujaan menebal di hati...waktu doktor mengesahkan aku mengandung sayang sekali insan tersayang jauh disisi.Lonjakan kegembiraan menerpa diriku, rasa macam dalam mimpi. 4 tahun bukan satu jangka masa yang singkat..malah aku rasakan begitu lama, jelas terbukti Allah Maha Kaya. DIA mengetahui apa yang terbaik untukku.Di waktu aku jauh dari suami tercinta Allah beriku insan yang telah lama ku pinta, kini dia hadir menyerikan warna-warna hidupku.
22 Julai 2008,
Kini kandunganku sudah mencapai usia 17 minggu... ini bermakna rahimku telah mengandungkan janinku selama 4 bulan.Di awal kehamilan tidak ada apa yang berubah. Malah alahan hanya bersifat sementara itu tidak berlaku kepadaku, kesian suamiku..berat badannya surut serta merta mengikut usia kandunganku..Allahamdulillah, kini suamiku sudah boleh bersarapan dan makan makanan kegemarannya kembali.
Sepanjang kehamilanku emosiku tidak menentu, aku terlalu sepi berada di daerah ini. Malah, aku terpaksa berdikari
untuk menjalani kehidupan seharian. Aku terpaksa ke klinik berseorangan malah makan tengahari juga malam aku sendirian...berat badanku makin susut. Aku tiada selera untuk menghadap nasi. Penat doktor menasihatiku, aku masih lagi tidak mampu..untuk makan makanan yang mengandungi karbohidrat. Doktor memberiku pelbagai pil dan vitamin untukku.
Suami tercinta lansung tidak mengabaiku, dari jauh perbagai dorongan dititipkan.Setiap Hujung minggu, merupakan hari yang ku nantikan. setiap pagi sabtu suamiku akan meluangkan masa datang berjumpaku, tiada lagi kerja overtime baginya. Dia ingin berada disisiku...waktu inilah nafsu makanku berlonjak-lonjak. Disisi suami aku mampu memakan nasi...sayangnya minggu lepas aku disahkan doktor, aku mengalami kencing kotor. dari sebulan sekali ke klinik kini sudah menjadi setiap minggu. Aku kini lebih memilih makanan. Aku kena kuat untuk hari-hari mendatang...bersama bayi dalam kandunganku ini.
Perutku, masih kecil..bayiku masih beberapa gram tingginya hanyalah sekitar 10 cm.Namun beberapa gerakan kecil dapatku rasakan...indahnya...

1 comment:

Zul Abdullah said...

Alhamdulillah sesungguh nya anugerahNya ni sungguh nikmat rasanya.. dan sudah semestinya akan ada rintangan dan dugaan nya... tapi nanti menjadi kenangan yang tiada nilainya.. pengalaman menanti anak pertama memang tiada ternilai..

salam.. jaga diri sebaiknya